31 Juli & 1 aug San Francisco

31 juli 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Ellen brengt ons naar Schiphol om 7.00 uur. Onze vlucht vertrekt later dan gepland vanwege de drukte, maar we landen op de geplande Amerikaanse tijd 11.45 uur in San Francisco.

Het tijdsverschil met Nederland is 9 uur.

Twee uur later hebben we onze koffer en Alamo auto en kunnen we vertrekken naar ons hotel. Travelodge by Fishermans Wharf pier 39. We gaan meteen op pad.

Zeehondjes liggen bij Pier 39 in de zon met uitzicht op Alcatraz. We kijken in een paar winkeltjes, checken hoe laat we morgen ons boottochtje met de Blue-gold line kunnen gaan doen en eten een klein hapje maar dan is het mooi geweest en 1900 uur liggen we in bed.

De volgende dag zijn we er vroeg bij, dus we gaan ontbijten. Nou stelde dit ontbijt niets voor dus we zijn zo klaar. Omdat we de fietsexcursie pas om 10 u hebben lopen we China town in. Eerst komen we langs het Cables car opstappunt en daarna langs Lombard street. In China town kopen we lekker een paar dimsums to go"" en lopen lekker rond. Super leuk deel van San Francisco. Om 10 u starten we met de fietsexcursie. De groep is heel erg groot maar het gaat allemaal prima. We fietsen langs Telegraph Hill, een monument ter ere van de aardbeving in 1916,  naar de Golden Gate bridge. Hier gaan we overheen naar de overkant waar we aankomen in Sausolito. Een schattig relaxed dorpje.

Hier zijn we een paar uurtjes en nemen dan de veerpont die ons langs Alcatraz naar de overkant brengt. Uiteindelijk zijn we om 16u aan de overkant en kunnen geen pap meer zeggen. Was een intensief dagje alles bij elkaar. Savonds heerlijk gegeten bij een Italiaantje vlakbij Chinatown. Best pasta Vongole ever!